Achteraf betalen

Warenhuizen

Webshop Categorieën

Dochter paginas

Trefwoorden Drogisterij

Webshop Trefwoorden

Maak Favoriet

 
 

Veel Winkelplezier namens ons team!

Productenindex en sitemap

Modemerken menu

Aangesloten bij thuisvergelijken.nl, de webwinkel vergelijker

Informatie webshops

Achteraf betalen bij...

Designed by:
Waarborgwinkels.nl, Powered by Joomla! and designed by 123WebDesign
Loading
PDF Print E-mail

26 sep 2012 Miss Etam Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Miss Etam werd dinsdag uitgeroepen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2012. De verkiezing vindt plaats sinds 2007 en werd gedaan op basis van onderzoek onder ruim 2800 consumenten. De tweede plaats ging naar Expert, de derde plaats was voor Landal GreenParks, winnaar van 2010.

Opvallend is dat de gemiddelde score op klantvriendelijkheid dit jaar iets is gedaald ten opzichte van vorig jaar. In 2011 scoorden bedrijven in Nederland nog gemiddeld een 7,71, dit jaar is dat gezakt naar een 7,63. Eerdere editities werden gewonnen door Jumbo (2x), Ikea, Landal GreenParks en DA Drogisten.

Stijgers en dalers

  • In de nummers vijf tot en met tien zien we een aantal bekende namen die voorgaande jaren ook in de lijst voorkwamen: ANWB, DA drogisten (winnaar 2011), Jumbo (winnaar 2007 en 2008), Landal GreenParks (winnaar 2010) en bol.com ;

  • Nieuwkomers zijn EMTÉ Supermarkten, Douglas, Expert en Miss Etam;

  • Door maar liefs vier nieuwkomers valt een aantal vertrouwde namen van voorgaande jaren net buiten de boot, zoals Gall & Gall, Etos en HEMA;

  • Opvallend ten opzichte van 2011 is dat de score voor klantvriendelijkheid bij de meeste genomineerden wat gedaald is. Alleen Ikea en EMTÉ Supermarkten weten zich hieraan te onttrekken en laten een positieve ontwikkeling zien.

Minder deskundig personeel beschikbaar
De teruggang in de klantvriendelijkheid van Nederlandse bedrijven is met name terug te zien in de beschikbaarheid van deskundig personeel. Dit is veruit het belangrijkste component binnen klantvriendelijkheid, maar wordt dit jaar duidelijk minder goed beoordeeld. Het lijkt er op dat de economische crisis ook zijn tol eist bij de klantvriendelijkheid van Nederlandse bedrijven en dat bedrijven minder snel investeren in trainingen en cursussen klantbejegening.

Nog steeds geen energie- of telecombedrijf in de top-10 klantvriendelijkste bedrijven
Het wachten blijft op het eerste energie- of telecombedrijf in de top-10. De achterstand op de overige sectoren is nog steeds groot. De afstand van de telecomsector ten opzichte van de overige branches is afgelopen jaar zelfs toegenomen. Toegegeven: de aanleiding voor het contact tussen klant en leverancier zet bedrijven in deze sectoren vaak op achterstand. Klanten bellen of mailen omdat zich ergens in de relatie een probleem heeft voorgedaan. Maar juist dan is het van belang dat je er bent voor de klant. Snel en goed problemen en vragen oplossen, bijdraagt aan een hogere waardering.

Webwinkels klantvriendelijkst, ook onder 65-plussers
Webwinkels worden opnieuw door Nederlandse consumenten als de klantvriendelijkste branche aangemerkt, zij scoren gemiddeld een 7,9. Opvallend is dat ook binnen de groep 65-plussers, webwinkels als klantvriendelijkst worden beoordeeld, met gemiddeld zelfs een 8,1. De online thuiswinkels springen er met name uit omdat zij ‘niet moeilijk doen’ als klanten willen ruilen. Daarnaast zijn zij sterk in het nakomen van beloftes die in reclame worden neergezet. Beide zijn zeer belangrijk in de beleving van consumenten, omdat op deze aspecten verwachtingen worden overtroffen, bijvoorbeeld door het gratis retourneren van producten, zelfs als de termijn is verstreken.

De vijf gouden regels
De verkiezing van het Kantvriendelijkste Bdrijf van Nederland is gericht op positieve klantervaringen. De vijf ‘gouden regels’ voor klantvriendelijkheid zijn: tijdig fouten oplossen, goede bereikbaarheid, beloftes nakomen, flexibiliteit, klanten alleen benaderen met relevante informatie. Deze vijf regels staan centraal in het onderzoek. Dat steeds meer bedrijven die regels niet alleen kennen, maar ook toepassen blijkt wel uit de scores. Alle genomineerden scoren een ruimte 8.

Vanaf volgend jaar zal ook het item ‘oprechte betrokkenheid’ worden meegenomen.

Meer weten over het onderzoek?
Voor meer informatie over het onderzoek kunt u contact opnemen met Wolter Kloosterboer, Expert klantmanagement bij MarketResponse, via 06 206 186 14.

Onderzoeksrapport
Het complete rapport is te bestellen via Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland.

Bron: Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Webwinkels in kielzog van online reus

UTRECHT (ANP) - - Bol.com stelt vanaf woensdag zijn website ter beschikking aan kleine webwinkeliers die koopwaar in de aanbieding heeft.

Twee weken geleden sprak brancheorganisatie Thuiswinkel.org haar zorg uit dat veel webwinkels na een paar jaar alweer moeten stoppen, terwijl het aantal oneline verkoopsites in Nederland nog steeds groeit. Kleine internetondernemers zien zich vaak genoodzaakt te sluiten omdat zij niet genoeg bezoekers naar hun site kunnen trekken.

Iedereen met een Kamer van Koophandelregistratie en btw-nummer kan zijn assortiment nu beschikbaar stellen aan de 16 miljoen bezoekers die Bol jaarlijks trekt. „Tot nog toe werd via Bol.com Plaza al elektronica van concurrenten aangeboden, nu is elke ondernemer welkom die artikelen aanbiedt die passen binnen het aanbod van ons bedrijf”, stelt marketingdirecteur Michel Schaeffer. Hij verwacht dat binnenkort ook veel ondernemers die nog geen webwinkel hebben, door deze toepassing online zullen gaan.

Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, reageert verheugd op het nieuws. „Het is fijn om te horen dat webwinkels naast Google nu een nieuw kanaal tot hun beschikking hebben om gevonden te worden. Dit schept zeker kansen.” Wel wijst Jongen erop dat andere obstakels waar webwinkeliers vaak mee te maken hebben, gewoon blijven bestaan. „Kleine ondernemers zullen blijven kampen met verschillen in schaalgrootte ten opzichte van grotere ondernemers. Willen zij kunnen doorgroeien, dan zullen zij nog steeds moeite moeten doen om zich te onderscheiden van andere leveranciers.

Inmiddels hebben zich 45 webwinkels aangemeld voor de nieuwe verkoopmogelijkheid. Bol.com gaat ervan uit dat dat aantal zich op korte termijn zal uitbreiden. Het streven is om, met de integratie van de webwinkels, binnen enkele maanden ongeveer 25.000 artikelen aan het assortiment toe te voegen.

Bron: De Telegraaf "Uitwinkelen"

4 juli 2012

 

Tip

Keurmerk Webshops

Nieuwe partners

 
 

Contact

ORANJEDISCOUNTER

Oranjediscounter, voordelige oranje artikelen 120x60
  Klik hier voor alle webshops waar u met acceptgiro of achteraf kunt betalen!
Loading